Jó gyakorlatok

2014 tavasz

Általános és Felsőgeodézia Tanszék

  • A gödi mérőtáborban a Fotogrammetriai tanszéket is bevonják a szelektív gyűjtésbe, villany-és papírtakarékosságba.
  • Utántölthető szappant és Bionur termékeket használnak.
  • A kávét 2 db nagy termoszban tárolják, és a gödi mérőtáborban szódát és szörpöt használnak.

APPI Ergonómia és Pszichológia Tanszék

  • Az egyoldalas papírokat óvodának adják, tréningeken és gyakorlatokon használják.
  • A számítógépeken beállították a hibernálást; a nyomtatót is tudják hibernálni.
  • Tanszéki plakátok aktív használata: szelektív gyűjtés, fűszersarok, eddigi ZTV oklevelek.
  • Tanszéki közösségi kert - növények, virágok, fűszernövények.
  • Ballonos víz használata.
  • A honlapon és a szakirány választásnál is tájékoztatják a hallgatókat zöld szemléletükről.
  • A wc-ben a kéztörlőn figyelemfelhívó szöveg, hogy ne pazaroljanak, csak egyet használjanak.
  • Ha tehetik elektromos zh-t iratnak a számítógépközpontban terembérléssel, hogy ne keletkezzen papír hulladék.
  • A házi feladatok többségét, amikor megoldható, a moodle-ben kérik.

APPI Mérnöktovábbképző Intézet

  • Környezeti politika megfogalmazása.
  • Képzéseiken elmondják a diákjaiknak, hogy részt vesznek a versenyen.
  • Faliújságon és a teremajtókon is kint vannak felhívások.
  • Külön gyűjtik a tea filteres papírokat, amit egy iskolába visznek be, ahol kézműves órán felhasználják a diákok.
  • Használt, régi könyveket/tájékoztatókat egy iskolába visznek papírgyűjtésre.
  • Közös APPI szemétszedés.
  • Tollbetétek használata.

APPI Műszaki Pedagógia Tanszék

  • Lépésszámláló a kollégáknak, hogy tudják a munkába járáshoz mennyi lépést tesznek meg. Ezzel ösztönzik majd a liftezés elkerülését is, mert jutalmat fog kapni a legtöbbet lépcsőző.
  • Szerveznek intézeti szemétszedést tavaszra, amit nagyon jó csapatépítőnek gondolnak (tapasztalat).
  • Környezetbarát borítékokat használnak.
  • ZTV fül a honlapon, az 1. órán mindig elmondják, hogy részt vesznek a ZTV-n és körbe is vezetik a hallgatókat a tanszéken.
  • Közös komposztpont a Q mögött, más is használja.

APPI Oktatásinnovációs és Felnőttképzési Központ

  • Tollbetétet használnak.
  • Ha szükség van valamire, mielőtt bármit vennének, kör-mailben megkérdezik kollégáikat, van-e nekik felesleges, vagy kölcsön.

Filozófia és Tudománytörténet Tanszék

  • Elkerülik a légkondícionáló használatát.

Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszek

  • Szakdolgozatból csak 1 példányt kell nyomtatva beadni, azt kapja vissza a hallgató.
  • A tanszéki értekezleten van zöld hír szekció.
  • Több tanszékkel együtt zuhanyzót alakíttattak ki a kerékpárosoknak az I épületben.
  • Palackprés a konyhában.
  • Diplomaírásnál elmondják hogy részt vesznek a versenyben és kérik, hogy újrapapírra nyomtassák a dolgozatokat.
  • Tollbetétet használnak.

Környezetgazdaságtan Tanszék

  • Közös cipősdoboz-akció.
  • Környezeti politika (irodákban kifüggesztve, honlapon közzétéve).
  • Folyosón villanykapcsoló felszerelése, papírgyűjtő kihelyezése (Facebookon közzétéve).
  • Az egyetemi közbeszerzéstől függetlenül vásárolt környezetbarát takarítószerek.
  • Regisztráció a Bringázz a munkába! kampányra (egy kolléga).
  • Irodai gépek lekapcsolásához főkapcsoló használata.
  • Közgazdaságtan tanszékkel közös konyha, ahol öko takarítószer, PET gyűjtő és komposztgyűjtő található.
  • Környezetbarát boríték, toll/tollbetét és papír zsebkendő használata.

Közgazdaságtan Tanszék

  • A vizet ballonos automatából nyerik, ami készít szódát, forró vizet is.
  • Sok szép szobanövényt és akváriumot is tartanak.
  • A tanszéki honlapon hirdetik ZTV részvételüket, és kérik a hallgatókat, hogy zárthelyiknél max. 1 oldalt használjanak mellékszámításokhoz.

OMIKK

  • Kollégáknak kör-email a ZTV-s dolgokról.
  • „Kapcsolj le” plakát.
  • Zöld sarok a weboldalon.
  • Szelektív kukákon leírás.

Távközlési és Médiainformatika Tanszék

  • Lefóliáztatták az ablakokat a fél épületen, hogy kevesebbet kelljen használni a légkondicionálót.
  • A TDK-kat elektronikusan kérik be, csak a nyertesekét nyomtatják ki (kari szinten ők kezdeményezték).
  • Amit tudnak, újrahasználnak (pl. borítékok).
  • Vízkőoldás ecettel és citromsavval.

Baross Média Kör

  • Süketszoba áramtalanítása.

EHK

  • Kicserélték az iroda összes izzóját LED-esre.

GPK HK

  • Önkéntes nap hirdetése és aktív részvétel rajta.
  • Sütőolaj gyűjtés, angol nyelvű leírás róla a külföldieknek.

KJK HK

  • Időzítő kapcsoló használata az irodai gépek áramtalanítására.
  • Szelektív hulladékgyűjtők reklámozása a Baross Rádióban.

TTK HK

  • Tollbetét használata.

2013 tavasz

A verseny ideje alatt Facebookra felkerült hírekből készült prezentáció itt letölthető.

BME OMIKK

  • Egy vödörbe összegyűjtöttek csomó kiürült tollat, majd fertőtlenítették és a megfelelő betéttel újratöltötték őket, azt használják az alkalmazottak.
  • Aktív részvétel a BAM! kampányban.
  • Kis méretű WC-papírok gazdaságos, nagyobb tekercsekre cserélése a nagy-forgalmú WC-kben.
  • Több helyen megszüntették a törölközők és a papír-kéztörlők használatát, és inkább a kézszárítók használatára buzdítunk mindenkit.
  • Folyamatosan cserélik a hagyományos izzókat takarékosra, a régi, korszerűtlen és nagy-fogyasztású neon-armatúrákat korszerűbbekre.
  • E-kikérőlap bevezetése.
  • Reggeli rekreációs torna a kollégáknak.
  • Gólya-bejáráson a Folyóiratolvasóban felhívják a figyelmet az E-folyóiratokra.
  • A használt papírokból a Kötészet jegyzettömböket gyárt a dolgozóknak.
  • Kölcsön-kerékpárt állítottak szolgálatba, amellyel minden könyvtári dolgozó kipróbálhatja, hogy milyen érzés kerékpározni, és igény szerint akár haza is viheti egy tesztre a bringát.
  • A Könyvtár dolgozói közül sokan járnak gyalog.
  • "Zöld parancsolatok" kihelyezése a Könyvtár aulájában.

EHK, TTK HK

  • A nyomtatást vetítéssel kerülik el.

ÉMK Építőanyagok és Mérnökgeológiai Tanszék

  • Tájékoztatás a zöld kezdeményezésekről és a "játékszabályokról" a tanszéki tárgyak első előadásain és gyakorlatain, valamint közben.

ÉMK Geotechnikai Tanszék

  • A GMF felé is újrapapírt használnak.

ÉMK Magasépítési Tanszék

  • Felújításkor leszerelték a klímákat és helyette reluxák lettek felszerelve.

ÉPK Középülettervezési Tanszék

  • Honlapon külön fül a Zöld dolgokról.
  • Számítógépekhez kapható kiegészítő az usb-s hibernáló gomb, aminek segítségével a számítógép alvó állapotba helyezhető anélkül, hogy ki kellene kapcsolni az elindított programok leállítását követően a számítógépet.
  • Oktatott tárgyak mindegyikének egyik alappillérét jelenti a környezetünkkel szemben felelős gondolkodás.
  • A tanszéki oktatói fizetésük egy részéről lemondva gyűjtötték össze a tanszék ablakcseréjének árát, ami a fűtési energiafelhasználás jelentős csökkentését eredményezte, még akkor is, ha ezt az egyetem illetékes szervei nem is írják jóvá a tanszék rezsi költségeiben.
  • Beépített nyomtatásszámláló - külön mutatja az oktatók nyomtatási mennyiségét - tovább ösztönzi a kevesebb nyomtatást.
  • Nyári táboraikban a felelős környezetalakítást gyakorolják a valóságban. 2013 nyarán a Perbáli Gyermekotthonban táboroztak, akikkel idén egy vasbeton szerkezetű kukoricagórét építettek.

GPK Épületgépészeti és Gépészeti Eljárástechnikai Tanszék

  • Az egyik kolléga mindenfélét gyűjt a tanszéken; PET palackot, alumíniumdobozt, stb. és abból otthon barkácsol sörkollektorokat stb.

GPK Mechatronika Optika és Gépészeti Informatika Tanszék

  • Annak érdekében, hogy minél többen tudjanak biciklivel járni, kialakítottak egy zuhanyzót a tanszéken!
  • A kapcsolattartó eltünteti (eldugja) a nem környezetbarát eszközöket, melyek használatát kerülni kell. Például hagyományos papír, jegyzettömb, egyszer használatos műanyag poharak, tányérok stb.
  • A zh-kat kivetítik papíros kiosztás helyett.
  • Ötlet: Ki akarnak írni egy versenyt terméktervezőknek, hogy újrahasznosított anyagokból csináljanak kukákat.
  • Ötlet: bicikliszerviz az épületben.

GTK Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet (az APPI egy-egy szervezeti egységénel, vagy intézeti szinten)

  • Közös ételhordók.
  • FAX-ba egyoldalasan használt papírt tesznek.
  • A Mérnöktovábbképző Intézet folyosójára készítettek egy információs faliújságot.
  • Szakdolgozat mellékletét elektronikusan kérik.
  • Vízforraláshoz szükséges vizet bögrével mérik ki.
  • Záróvizsgán üveges ásványvizet adnak. Új poharakat vettek, hogy a vendégeknek is elég legyen.
  • Közös szemétszedési akció Intézeti szinten.
  • Minden hónap első hétfője papírmentes nap.
  • -1 fokot vállaltak az irodában.
  • Tanszéki fejléces papír szövegében szerepel, hogy újrahasznosított papírt használnak.
  • Intézeti szintű komposztálást vezettek be, 2-2 szervezeti egység közösen gyűjt.

GTK Idegennyelvi Központ

  • Kialakítottak egy 5 fős csapatot a zöldítések megvalósításához.
  • Taposd Laposra pont és Intézeti Komposztpont létrehozása.
  • Oktatók hallgatói véleményezése elektronikusan megy.
  • Intézeti belső újságot elérhetővé tették elektronikus formában is (korábban ez papíron ment): http://snack.to/fvk3eh1v
  • Szelektív gyűjtést megbeszélték a takarítókkal és ők elviszik ami összegyűlt.
  • Szerveztek közösségi programokat: rendeztek zöld futóversenyt és fát ültettek ("Zöld tudás fája") az E épülettel szemben.
  • Csatlakoztak a Rukkola nonprofit kezdeményezéshez, melynek célja, hogy összekapcsolja a könyveket kereső és kínáló embereket.
  • Csináltak egy nagy biciklis akciót, ahol a bicajos kollégák nagyon nagyon sokat tekertek: számításaik szerint ezzel 122,5 kg szén-dioxidot és 52 l benzint sikerült megspórolni.
  • Az intézet használatában lévő ballonos vízadagoló automata melegvizes blokkját a szolgáltató céggel lekapcsoltatták, mert nem használták azt a melegvizet, így a készülék kevesebb áramot fogyaszt.
  • Megoldották, hogy a Központ levelező szerveréről kimenő mindegyik levél aljára felkerüljön az alábbi szöveg: "Kérem, gondoljon a környezetére, mielôtt kinyomtatja ezt a levelet, vagy bármely mellékletét. Please consider the environment before printing this e-mail or any attachments!"
  • A Zöld Tanszék címért folytatott verseny keretein belül tartottak záró rendezvényt, melyet egybekötöttek az Intézet szobanövényeinek átültetésével, valamint gyökereztettek új palántákat (erre a tevékenységre 70 l virágföldet használtak).
  • Konyhában főleg textil konyharuhákat használnak papírtörlő helyett.

GTK Szociológia és Kommunikáció Tanszék

  • Nem használnak liftet és versenyeznek, hogy ki mennyi idő alatt teszi meg az egy emeletnyi utat.
  • Elektronikus úton történik a diploma leadása és az ehhez tartozó konzultációk is, egy moodle-hez hasonló rendszerben.
  • Szerveztek egy konferenciát: „Párbeszéd egy Élhetőbb Jövőért Hallgatói Konferencia”.
  • A5-ös nyomtatást beüzemelni a pár soros levelekhez.

VIK HK

  • Pályázat leadás egyes esetekben már elektronikusan megy, mindegyiknél igyekszenek csökkenteni a nyomtatandó mennyiségen az elektronikus ügyintézés bevezetésével.

KSK Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszék

  • Tervben áll a nyomtatópark megosztása a következő elv alapján: egy nyomtató fehér papírra és az összes többi újrapapírra.
  • A gyakorlati feladatokat átültetik zöld formára. (Pl. van egy telephely, ahol perlátorokat raktároznak, és egyből jön a hallgatóktól a kérdés, hogy "az mi"?!)

VBK FKAT Műanyag és Gumiipari Laboratórium

  • Minden dolgozónak saját bögréje van.
  • Rendszeresítették a szódarendelést, és gyakran fogyasztanak szörpöt és teát.

VIK Elektronikus Eszközök Tanszéke

  • Kifejlesztettek egy online rendszert, amin keresztül bármelyik kolléga bármikor bejelentést tehet, ha valamilyen rendellenességet észlel (hibás radiátorok, túl hideg/meleg - beállítás kérdése, csöpögő csap, rossz redőny, stb.). A bejelentéseket naponta küldik az épület üzemeltetőknek.
  • Hagyományt teremtve idén is megszervezték a KörBringát.
  • Takarékosabb szerver (6 helyett 1x200W).
  • Folyamatban van az e-book program bevezetése az összes jegyzetre.

VIK Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék

  • Tanszéken folyamatos tájékoztatást tart a kapcsolattartó, különböző ötletekről, praktikákról.
  • Magic Pocket – hibernált számítógépbe belépési lehetőség egy honlapon keresztül.
  • Weboldalon zöld fül (https://www.hit.bme.hu/).
  • Világítást kicsavarták felesleges helyeken.

VIK Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

  • A TDK dolgozatokat elektronikus beadását a többi tanszék körében is népszerűsítik, reklámozzák.
  • Nem álltak meg a kétoldalas nyomtatásnál, esetenként 4 oldalt is megpróbálnak egy lapra kinyomtatni ha lehet.
  • A PET palackok helyett ballonos vizet és vízautomatákat használnak. A becslésük szerint 3200-ról 700-ra sikerült csökkenteni a a palackok használatát.

2012 tavasz

Alkalmazott Biotechnológia és Élelmiszertudományi Tanszék

  • Készítettek egy Zöld ABÉT oldalt Facebookon, ahova rendszeresen feltöltötték előrelépéseiket.
  • Beszereztek a CH épületbe egy pohár nélküli funkciós italautomatát.
  • Nagy mennyiségű tájékoztató anyagot helyeztek ki a Tanszéken.
  • Több csapattal részt vettek a "Bringázz a munkába!" akcióban (http://kerekparosklub.hu/bam).
  • E-mailek végére kitették a "Gondoljon környezete védelmére, mielőtt kinyomtatja ezt az e-mailt!" szöveget.

Áramlástan Tanszék

  • Kezdeményezték a Tanszék épületének energetikai felújítását pályázati forrásból, és igényeltek energiatakarékos izzókat.
  • Mindenki használ moodle-t.
  • Honlapjukon is hirdetik a zöld szemléletüket (http://www.ara.bme.hu/).

EHK

  • Nyomtatásnál 1 lapra 4 oldalt nyomtatnak.
  • Támogatnak eseményeket amik az energiatakarékosságra vonatkoznak, és erre felhívják a hallgatók figyelmét is.

Elektronikus Eszközök Tanszéke

  • Az EET ebook program bevezetése, amiben az elektronikus jegyzeteket és előadásanyagokat olyan formátumban is kiadják, mely kompatibilis a legtöbb e-book olvasóval.
  • KörBringa program - egyetem környéki biciklitúra, melyet a Tanszék oktatói és doktoranduszai szerveztek meg, lelkes hallgatóik részvételével.
  • Toner, tintapatron és szárazelem szelektív gyűjtése.
  • Időkapcsolt konnektorokat szereltek fel a konyhai gépekhez.
  • Összefoglalót készítettek a hallgatók részére önlab, diploma, szakdolgozat nyomtatásához (http://mahara.eet.bme.hu/view/view.php?id=146).

Építőanyagok és Mérnökgeológia Tanszék

  • Ötletes, figyelemfelhívó plakátokat helyeztek ki a Tanszék területén.
  • Tintapatronokat szelektíven gyűjtik.

Ergonómia és Pszichológia Tanszék

  • Van "Bringázz a munkába!" csapatuk.
  • Saját Zöld házirendjük van, ami minden szobában ki van függesztve.
  • Vettek kávéfőzőt és porcelán készletet, hogy ne kelljen a záróvizsgán termoszozni meg műanyagpoharazni.
  • Billenőkapcsolós elosztókat szereztek be.

Híradástechnika Tanszék

  • TDK dolgozatokat egy példányban kérik be.

OMIKK

  • Mozgásérzékelőket szereltek fel a mélyraktári folyosókra.
  • Villogófényes lámpák szereltek fel a mélyraktári termek ajtaja elé, melyek jelzik, ha valamelyik teremben felkapcsolt állapotban vannak.
  • Halogén izzókat lecserélték takarékos izzókra, fénycsövekre.
  • Újrahasznosítható, egyoldalas papírokat tartalmazó dobozokat helyeztek ki az Aulában, Tájékoztatóban.
  • Century Gothic betűtípust folyamatosan bevezették a figyelmeztető feliratok, táblák szövegeinek nyomtatásánál.

VBK HK

  • A kari újságban (Kémlelő) jelezték a versenyben való részvételüket és zöld szemléletüket.

VIK HK

  • Saját kávéfőzőjük van és saját bögréket használnak.
  • Kocsmában üvegpohár, illetve repohár (napi 250 vendég).

Vízi Közmű és Környezetmérnöki Tanszék

  • Több nagy létszámú tantárgy áttért elektronikus beadandóra, ami 17000 oldalnyi papír spórolás félévente.
  • Gyűjtik a kávézaccot, amit az otthoni virágoskertben hasznosítanak.
  • Papírfogyasztás mérésére kártyás rendszer van kialakulóban (számlázásos sokszorosítás).
  • Tanszéki laborokban foszformentes mosogató/mosószer.
  • Egyetemi óráktól függetlenül is tartanak előadásokat a környezettel való kapcsolatról.

2011 tavasz

Áramlástan Tanszék

  • Magánúton beszereztek, kihelyeztek és kezelnek egy papírból hajtogatott gyűjtőt, amelyben szelektíven gyűjtik a kisméretű elektromos készülékeket, az energiatakarékos kiégett izzókat és az elemeket.

BME OMIKK

  • A Húsmentes Hétfős felhívásunkhoz 21 kolléga csatlakozott azonnal, illetve még néhányan később (volt aki azért nem csatlakozott, mert már van ilyen napja).
  • Ahova lehetett, energiatakarékos izzókat vettek.

BME Rektori Kabinet

  • A nagy fájloknak csak az első oldalát nyomtatják ki, és arra kézzel ráírják, hogy hol található a többi, hány oldal és ki foglalkozik vele.

Elektronikus Eszközök Tanszéke

  • Készítettek egy ZT aloldalt (http://mahara.eet.bme.hu/view/view.php?id=23), ahova az egyes kérdésekhez, mint egy bloghoz lehetett kommenteket, ötleteket írni, amit alkalmaztak is a kollégák. A javaslatok alapján összeállítottak egy stratégiát, konkrét feladatokkal, néhol beszerzendő dolgokkal, pénzzel és felelőssel.
  • Van olyan tanszéki oktató, aki rendszeresen hirdet bringatúrákat.
  • A szakdolgozat formai követelménye kötelezően kétoldalas, és ajánlják a hallgatóknak az újrapapírt.
  • Konyhában van külön csomagolóanyag gyűjtő (műanyag és fém), ezt egy lelkes kolléga szállítja el.
  • Van komposztgyűjtőjük, amit 2 kolléga szokott hazavinni.
  • Az Elektronikus Eszközök Tanszéke 10 zöld pontja:
    1. A tanszéken szelektíven gyűjtjük a hulladékot.
    2. Hivatalos ügyeinket - ha lehet - elektronikusan intézzük.
    3. A hallgatók a házi feladatokat elektronikusan adják be.
    4. Az önálló laboratóriumi beszámolót, szakdolgozatot, diplomatervet a hallgatók kétoldalas nyomtatásban, egy példányban adják be.
    5. Újrahasznosított papírra nyomtatunk.
    6. Az olyan papírokat, aminek az egyik oldala még üres, jegyzetelésre újra használjuk.
    7. A laboratóriumokat estére áramtalanítjuk. A közterületek világítása automatikusan fel- és lekapcsol.
    8. Környezettudatosan közlekedünk, aki teheti, tömegközlekedéssel, kerékpárral jár.
    9. Saját bögrét használunk a tanszéki kávégépnél és vízautomatánál.
    10. Napelemek és megújuló energiaforrások című választható tárgyunkból a környezetbarát energiáról tanulhatnak a hallgatók, a Napelemek laboratórium tárgyunk keretében pedig napelem készítésére nyílik lehetőségük.

Pszichológia és Ergonómia Tanszék

  • Az egy oldalon használt papírt egy lelkes és házában is öntevékenyen környezetvédelmi felelős kolléga a kisfia óvodájába szokta szállítani.

Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék

  • Van BAM (Bringázz a Munkába!)-csapatuk.

Híradástechnika Tanszék

  • Az egész folyosón együtt kapcsolhatók a lámpák, ezért nem kapcsolhatják le őket, így inkább kivettek néhány fénytestet.
  • Részt vesznek zöld projektekben.

Környezetgazdaságtan Tanszék

  • A tanszéki honlapon láthatók a szakdolgozatok/projektfeladatok/házi feladatok új formai követelményei, melyek tartalmazzák például a festéktakarékos betűtípust és egy darab fűzött (nem kötött!), kétoldalasan nyomtatott dolgozat leadását.
  • A dolgozatok elektronikus módon való beadása ezentúl nem CD-n, hanem pendrive-on történik, a fájlok két elkülönített winchesteren lesznek tárolva.
  • A fűtés szabályozására használt kapcsolók közelében papírt helyeztek el a takarítónő tájékoztatására annak érdekében, hogy a fűtés csak a szükséges esetben működjön.

Magasépítési Tanszék

  • A tanszék önköltségen cserélteti ki az ablakait, és kiköttetik az ablaknál a klímaberendezést, inkább a természetes folyamatoknak kedvezve és műemlékvédelmi okokból.

Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

  • Méréseket végeznek az irodai dolgok (mobiltöltő, hűtő, vízforraló) teljesítményfelvételével kapcsolatban, amik jól mutatják, hogy mikor mi történt az eszközzel és mik az állandó veszteségek. Ilyen mérésekkel jöttek rá, hogy rossz helyen van a hűtő, ami a „saját hőjében főtt”, amíg ki nem húzták a faltól.

Oktatásinnovációs és Felnőttképzési Központ

  • A felhasznált a csomagolódobozt újrahasználják, szelektíven gyűjtik a nem PET műanyag és alu hulladékot, amit egy kolléga szállít el.

Szilárdságtani és Tartószerkezeti Tanszék

  • A fénymásoló előtt az ajtón felhívják a fénymásolásra várakozó hallgatók figyelmét arra, hogy másoljanak kétoldalasan és kicsinyítsenek a takarékosság érdekében.

2010 tavasz

Építészeti Ábrázolás Tanszék

  • A tanszékvezető az első éves hallgatóknak rögtön az első órán kihirdeti, hogy az ábrafelvételi segédletet a Budafoki másolóból vehetik meg. Az orrukra köti, hogy mindenki az újrapapírra nyomtatott segédletet kérje a másolóban.
  • A másolószalon aztán annyival több újrapapírt rendelt, hogy már más tárgyak jegyzeteit is arra nyomtatták.
  • Ez az újrapapíros jegyzet az elsős hallgatóknak fel is tűnt. De tetszett nekik, mert volt, aki még harmadévben is emlékezett rá, hogy neki ezt az első egyetemi előadásán mondták.
  • Minden kinyomtatott dokumentumra (iktatott levélre, rajzra, feladatkiírásra, stb.) kötelezően a láblécbe be kell tenni, hogy hol található a dokumentum digitálisan. Sokszor előfordul, hogy egy kinyomtatott dokumentumra több embernek is szüksége lehet. A tanszékre hagyományosan, papíron érkező körlevelet sem másolgatják, ha pl. minden oktatóhoz el kell azt juttatni, hanem:
    • A titkárnő felhívja a küldőt, hogy megvan-e a küldött levél elektronikusan. Ha megvan, akkor elkéri, s azt küldi el e-mail körlevélben az oktatóknak.
    • Ha nincs meg a küldőnél a levél elektronikusan, mert ők is pl. a Minisztériumból vagy máshonnan kapták nyomtatva, akkor beszkenneli, s azt küldi el az oktatóknak. Pontosabban csak a linkjét, mert az mindig megtalálható a szerveren, ami otthonról is elérhető, mert VPN hálózatunk van, s a "bizalmas" dokumentumok is hozzáférhetők, nem kell kinyomtatva hazavinni.
  • A tanszék a következő 12 pontot tette ki a honlapjára:
    1. Amennyiben lehetséges, több oldalt nyomtatunk egy lapra. Csak azt nyomtatjuk ki, amit jogszabályi előírás vagy egyéb külső kényszer miatt feltétlenül szükséges.
    2. Újrahasznosított papírt használunk.
    3. Az olyan papírokat, amelyeknek az egyik oldala még üres, külön gyűjtjük és újrahasznosítjuk (például írunk vagy nyomtatunk rá, vagy óvodáknak, iskoláknak ajándékozzuk).
    4. Az üres, nem használható patronokat, tonereket a tanszék titkárságán gyűjtjük.
    5. A nyomtatókat ECO módra állítjuk és amennyiben nincs akadálya gazdaságosabb betűtípust használunk pl: Century Gothic vagy Ecofont betűtípust.
    6. A papírszemetet és a PET-palackokat szelektíven gyűjtük.
    7. Törekszünk az elektronikus ügyintézésre fax és levelezés helyett.
    8. A számítógépeket és egyéb elektronikus készülékéket az iroda elhagyásakor kikapcsoljuk és áramtalanítjuk, amennyiben lehetséges; ha hosszabb időre elhagyjuk a szobát, pl. ebédelni megyünk, a villanyt is kikapcsoljuk.
    9. A használaton kívüli töltőket kihúzzuk a konnektorból.
    10. Saját bögrét használunk a kávéautomatánál és a büfében.
    11. A hallgatóktól, amit lehetséges, elektronikus úton kérünk be.
    12. Akinek van rá lehetősége, biciklivel, tömegközlekedéssel vagy “telekocsival” jár.
  • Hő épületben lévő műegyetemi nyomdában (tel: 463-1749) ragasztják össze nekik az egy oldalon használt lapokat jegyzettömbbé.

Ergonómia és Pszichológia Tanszék

  • A TDK-t, diplomát, doktorit lehet újrapapírra, kétoldalasan nyomtatni, és a kapcsolattartó kezdeményezésére bevezették azt, hogy a diplomamunka beadandó két példánya közül az egyik CD-n vagy DVD-n kerüljön beadásra, és mindezt kari szinten, tehát az egész GTK-n(!) ez a szabályozás van már érvényben. Ezt is ők intézték el.
  • A tanszék befektetett többször használható műanyag ételhordó dobozokba, amiket a közös helyiségben tartanak, így az a kolléga, aki tudja magáról, hogy nem mindig tudja megenni a menzán vagy a kínaiban vett ételt, ilyen dobozban tudja elhozni az étkezdéből a maradékot.
  • Készítettek egy zöld-házirendet, amit minden ajtóra kifüggesztettek. Ezen kívül számos egyéb címke, figyelmeztetés ösztönöz a tudatosságra, odafigyelésre.
  • A beadandókat nagyon nagy részben elektronikusan kérik, használják a Moodle-t, sok esetben még vizsgáztatásra is.

Polimertechnika Tanszék

  • A tanszékvezető irodája papírmentes, egyedül csak korábbi egyoldalas papírok találhatók egy félreeső polcon, a legtöbb feladatot elektronikusan végzi.
  • A diplomamunkákat, TDK-kat kötelezően kétoldalasan kérik.
  • Rendeltek környezetbarát irodaszereket, és közben együttműködés is született a cég és a tanszék között, közös jövőbeni munka van kilátásban.
  • Nagyon fontosnak tartják, hogy a hallgatók körében is terjesszék a környezetvédelemhez kapcsolódó eszméket:
    • A hallgatókat egyrészt a szelektív hulladékgyűjtésbe próbáljuk bevonni, a gyakorlatok elején jelezzük nekik, hogy hol van az elem- és a PET-palack gyűjtő edény a laborban, így a következő héten amikor jönnek, már szoktak hozni otthonról is pl. elhasznált elemeket.
    • Másfelől a kapcsolattartónak van egy MSc-s tantárgya, amelynek a címe „Műanyaghulladék Menedzsment”. Ennek keretében azért elég sok környezetvédelmi kérdést érintenek az alternatív energiáktól a keletkező hulladékok kezelési lehetőségéig. Vannak gyakorlatok is a tárgyhoz, ekkor az szokott a feladat lenni, hogy minden hallgató két hétig szelektíven gyűjti otthon a műanyag hulladékot (mindent, ami keletkezik), aztán behozzák, szétválogatják anyagfajták szerint, ledarálják, homogenizálják, es fröccsöntenek belőle kisebb termékeket, amiket haza tudna vinni emlékbe.
  • Kialakítottak egy bicajtároló helyiséget a laborban.

Magasépítési tanszék

  • Perlátort használnak.
  • Ablakcsere folyamatban van.

Sztochasztika Tanszék

  • Telekocsi.
  • Két oldalas diploma fizikusoknak követelmény.

Híradástechnika Tanszék

  • Fali PET tömörítő.
  • Biciklis kör.
  • Sok figyelemfelkeltő kiírás és tábla (konyha, közös helyek).
  • Honlapon külön zöld ′fül′.
  • Villanytestek kicsavarása a fölösleges világítás elkerülése végett.

Műszaki Pedagógia Tanszék

  • A környezetpolitikájukat és a naptártartóra nyomtatott alapelveket megkapjuk elektronikusan. Dorothy a sárga úton jár, ők a zöld-ön. :-)
  • A társtanszékekkel együtt az intézet zöldülése a cél, számukra kicsit furcsa a tanszéki elkülönülés, nagyon jó az együttműködés az Ergonómia Tanszékkel és az Oktatásinnovációs és Felnőttképzési központtal. Az intézeti sportnapra ökológiai gazdaságból származó anyagból készült pólót fognak csináltatni.
  • A Moodle használata jellemző, példaértékű. Tapasztalatok átadása lehetséges.